Zoutactie: klantje pesten? nl

Door NMe op dinsdag 11 januari 2011 17:43 - Reacties (33)
Categorie: -, Views: 7.670

Afgelopen week kreeg ik een lief mailtje van de Nederlandse Spoorwegen. Omdat ze nu alweer een tweede jaar op rij keihard gefaald hebben met het winterweer hebben ze speciaal voor vaste klanten nu ook een "zoutactie". Ik zal eerst even het mailtje dat ik kreeg citeren.
Geachte heer NMe,

Het strenge winterse weer heeft in het Europese verkeer huisgehouden. Daar heeft u mogelijk hinder van ondervonden. Zo heeft u wellicht gemerkt dat ook wij speciale winterdienstregelingen hebben moeten inzetten, om zoveel mogelijk treinen wel te laten rijden.

Op dit moment rijden wij de normale dienstregeling. Toch kunnen treinen korter en daardoor drukker zijn. Wij zetten alle beschikbare treinen in en werken volop aan het herstellen van de treinen die door de winter buiten dienst zijn geraakt. Om drukte in de spits te beperken, introduceren wij diverse ‘zoutacties’. Hiermee stimuleren wij reizigers zoveel mogelijk buiten de ochtend- en avondspits te reizen.

Voor u als vaste klant hebben wij ook een speciale ‘zoutactie’. Wij bieden u aan om met uw Voordeelurenabonnement voor slechts 2,50 met NS in de 2e klas te reizen op werkdagen na 19.00 uur. Om gebruik te maken van dit aanbod koopt u een Railrunnerkaartje. Dit aanbod geldt van vrijdag 7 januari tot en met maandag 31 januari 2011.

Voor meer informatie over de ‘zoutactie’ en actuele reisinformatie kijk op ns.nl.

Met vriendelijke groet,

<Naam verwijderd uit privacyoverwegingen>
Directeur Consumentenmarkt
Laat ik allereerst even voorbij gaan aan het feit dat deze actie alleen nut heeft voor mensen die na 19:00 reizen op werkdagen, want dat doe ik sowieso. Mijn werkgever is heel flexibel wat betreft werktijden en ik werk dan ook doorgaans van 12 tot 8 of van 11 tot 7. Prima voor deze actie dus.

Ik zal nog niet reageren op deze mail, maar ik zal even vertellen wat mijn gebruikelijke reiskosten zijn. Normaal betaal ik 12,20 voor een retourtje (met korting) van Reuver naar Eindhoven. Dat is ongeveer 60 kilometer en daarmee een behoorlijke afstand om te forensen. Laten we nu eens gaan rekenen: een enkeltje naar Eindhoven kost me 6,10. Dat ben ik sowieso kwijt, want 's ochtends kan ik niet na 19:00 reizen. 's Avonds zou ik dan apart een Railrunner-kaartje moeten kopen 2,50, maar dat kaartje is alleen geldig in treinen van de NS; voor het stukje van Roermond naar Reuver moet ik dan alsnog een enkeltje kopen 1,50.

Voor de mensen die meegerekend hebben: ik zou 2,10 per dag of 10,50 per week goedkoper uit zijn. Leuk hoor, maar in ruil voor die schamele twee euro moet ik wel 's ochtends een kaartje kopen en 's avonds twee kaartjes. Bovendien kan ik geen geld meer terugvragen bij vertraging waardoor ik zelfs duurder uit ben wanneer mijn trein vertraging heeft als ik van deze actie gebruik maak!

Ik realiseer me dat ik ook gewoon mijn OV-chipkaart kan gebruiken, maar als ik zie hoe vaak die dingen niet werken of hoe makkelijk het is om te vergeten uit te checken dan heb ik daar helemaal geen behoefte aan. En drie kaartjes per dag gebruiken is dermate onpraktisch dat ik het niet zie zitten voor die schamele twee euro per dag.

Klasse geregeld, NS. d:)b

Volgende: Opt-in voor third-party cookies? Only in Holland! *update* 06-'11 Opt-in voor third-party cookies? Only in Holland! *update*
Volgende: The snag of leadership 08-'09 The snag of leadership

Reacties


Door Tweakers user dcm360, dinsdag 11 januari 2011 17:50

Tja, je kunt nooit iedereen tevreden krijgen.... Maar dan nog, wie wordt er nu benadeeld? Niemand toch?

Door Tweakers user supreme tweaker, dinsdag 11 januari 2011 17:51

Dus je loopt nu te zeuren omdat een actie in jou geval niet optimaal van toepassing is?
Ga je morgen een blogpost schrijven over een telefoonbedrijf uit bangladesh die jou geen abbonement wil aansluiten? Of over een actie bij de albert heijn die alleen voor bonuskaarthouders is? Of <insert verdere kromme vergelijkingen>.
Ik loop vaak genoeg te zeuren en de klagen over de NS, maar er zijn ook grenzen der redelijkheid. Als jij geen moeite wil doen voor 2,10 korting per dag, dan doe je het toch niet?
Hoe dan ook, take it or leave it. Van "Klantje pesten" of andere termen van die aard is zeker geen sprake.. Nodeloos NS bashen weer, iets wat ik overal de laatste tijd veel zie gebeuren..

tl;dr: Dan doe je het toch niet? Lekker belangrijk.

Door Tweakers user ricardohuisman, dinsdag 11 januari 2011 17:55

ach deze actie's van ns zijn voor bijna helemaal niemand voordelig, daarom doen ze het ook, zodat ze niet teveel verlies maken.

Door Tweakers user dcm360, dinsdag 11 januari 2011 17:58

ricardohuisman schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:55:
ach deze actie's van ns zijn voor bijna helemaal niemand voordelig, daarom doen ze het ook, zodat ze niet teveel verlies maken.
Nee, ze willen mensen uit de spits wegtrekken. Vervolgens gaat iedereen in de spits mopperen dat juist zij geen korting krijgen. Raar h...

Door Tweakers user NMe, dinsdag 11 januari 2011 18:07

supreme tweaker schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:51:
Dus je loopt nu te zeuren omdat een actie in jou geval niet optimaal van toepassing is?
Nee, ik loop te zeuren omdat het op 95% van het land niet van toepassing is. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die veel meer dan 60km van hun werk af wonen, dus de verhouding die ik noem zal voor veel mensen alleen maar slechter uitvallen in plaats van beter. Voor korte afstanden is het zelfs duurder om die Railrunner te kopen dan wanneer je gewoon "normaal" met je kaartje reist.
Ga je morgen een blogpost schrijven over een telefoonbedrijf uit bangladesh die jou geen abbonement wil aansluiten? Of over een actie bij de albert heijn die alleen voor bonuskaarthouders is? Of <insert verdere kromme vergelijkingen>.
Inderdaad, heel kromme vergelijkingingen. Want in tegenstelling tot al die gekke dingen die jij noemt ben ik al klant bij NS. Ik heb een voordeelurenkaart. Ik betaal daar per jaar voor. Vervolgens mag heel Nederland volgens dezelfde voorwaarden reizen die ik heb, voor niks. Sorry hoor, maar daar ben ik boos over. Ik betaal om dezelfde service te krijgen die nu heel Nederland heeft. En dan brengen ze een "actie" om je te compenseren die in de meeste gevallen duurder uitvalt n meer rompslomp met zich meebrengt. Dat vind ik geen manier om met je vaste klanten om te gaan.
Ik loop vaak genoeg te zeuren en de klagen over de NS, maar er zijn ook grenzen der redelijkheid. Als jij geen moeite wil doen voor 2,10 korting per dag, dan doe je het toch niet?
Waarom moet ik moeite doen terwijl zij juist een wit voetje willen halen bij de klant?
Hoe dan ook, take it or leave it. Van "Klantje pesten" of andere termen van die aard is zeker geen sprake.. Nodeloos NS bashen weer, iets wat ik overal de laatste tijd veel zie gebeuren..
Dan zal het misschien ook wel terecht zijn.

Door Tweakers user dcm360, dinsdag 11 januari 2011 18:09

NMe schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:07:
[...]
Inderdaad, heel kromme vergelijkingingen. Want in tegenstelling tot al die gekke dingen die jij noemt ben ik al klant bij NS. Ik heb een voordeelurenkaart. Ik betaal daar per jaar voor. Vervolgens mag heel Nederland volgens dezelfde voorwaarden reizen die ik heb, voor niks. Sorry hoor, maar daar ben ik boos over. Ik betaal om dezelfde service te krijgen die nu heel Nederland heeft. En dan brengen ze een "actie" om je te compenseren die in de meeste gevallen duurder uitvalt n meer rompslomp met zich meebrengt. Dat vind ik geen manier om met je vaste klanten om te gaan.
Er staat anders niets over compenseren of iets dat daarop lijkt in de mail...

Door Tweakers user NMe, dinsdag 11 januari 2011 18:12

dcm360 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:09:
[...]
Er staat anders niets over compenseren of iets dat daarop lijkt in de mail...
Niet in de mail, maar het is wel overduidelijk dat ze het daarom doen aangezien deze actie er is gekomen na druk van Rover. Met een voordeelurenabonnement mag je namelijk sowieso niet in de spits reizen dus mij stimuleer je er echt niet mee om uit de spits te blijven. Dat geldt voor iedereen met een kortingskaart. Met andere woorden: dit is dus een compensatieregeling voor het feit dat anderen korting krijgen, die vervolgens helemaal niet goedkoper uitvalt.

Door Tweakers user dcm360, dinsdag 11 januari 2011 18:16

Tja, dat is dan een interpretatieverschil. Daarentegen geef je zelf aan de korting niet te willen, dusja...

Overigens vind ik zeuren over een kortingsactie (in het algemeen) nogal raar. Geef je klanten geen korting is het niet goed, geef je wel korting krijg je nog meer gezeik. Nog even en ze schaffen de kortingsacties maar af omdat er toch alleen maar over gezeurd gaat worden.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 11 januari 2011 18:23]


Door Tweakers user ProperChaos, dinsdag 11 januari 2011 18:27

Ik kreeg een andere mail, ik mag t/m 31 januari gratis 1e klas zitten buiten de spits. :)

Door Tweakers user wimjongil, dinsdag 11 januari 2011 18:32

dcm360 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:16:
Tja, dat is dan een interpretatieverschil. Daarentegen geef je zelf aan de korting niet te willen, dusja...

Overigens vind ik zeuren over een kortingsactie (in het algemeen) nogal raar. Geef je klanten geen korting is het niet goed, geef je wel korting krijg je nog meer gezeik. Nog even en ze schaffen de kortingsacties maar af omdat er toch alleen maar over gezeurd gaat worden.
Wat deze man en supreme tweaker zeggen.

Ga toch fietsen, TS! ;)

Door Tweakers user D.oomah, dinsdag 11 januari 2011 19:08

De genen die het meest bij de neus worden genomen zijn studenten: Zij krijgen niks geen korting of vergoeding of compensatie, maar mogen wel lekker door de spits reizen omdat ze vast zitten aan collegetijden.
En nee; die chipkaart is voor ons ook niet gratis: die valt onder de prestatiebeurs en moet gewoon terug betaald worden als je je diploma niet haalt, en volgens mij was dat laatst nog 1800 euro per studiejaar.

Door Tweakers user GZFan, dinsdag 11 januari 2011 19:15

Ja, en er was vorige week andijvie bij Albert Heijn in de aanbieding.
Daar baal ik van, want dat lust ik niet.

:+

Door Tweakers user wimjongil, dinsdag 11 januari 2011 19:15

D.oomah schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:08:
De genen die het meest bij de neus worden genomen zijn studenten: Zij krijgen niks geen korting of vergoeding of compensatie, maar mogen wel lekker door de spits reizen omdat ze vast zitten aan collegetijden.
En nee; die chipkaart is voor ons ook niet gratis: die valt onder de prestatiebeurs en moet gewoon terug betaald worden als je je diploma niet haalt, en volgens mij was dat laatst nog 1800 euro per studiejaar.
Ja inderdaad, al die dingen die niet gratis zijn, zijn toch z verschrikkelijk gemeen!

Kom op man :')

Door Tweakers user NMe, dinsdag 11 januari 2011 19:17

dcm360 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:16:
Tja, dat is dan een interpretatieverschil. Daarentegen geef je zelf aan de korting niet te willen, dusja...

Overigens vind ik zeuren over een kortingsactie (in het algemeen) nogal raar. Geef je klanten geen korting is het niet goed, geef je wel korting krijg je nog meer gezeik. Nog even en ze schaffen de kortingsacties maar af omdat er toch alleen maar over gezeurd gaat worden.
Ik zie twee dingen die hen precies hetzelfde zouden kosten en mij niet zo tegen de haren in zouden strijken: 1) geef gewoon een percentage korting via de kaartjesautomaat danwel de chipkaart-palen of 2) laat ook mensen met een voordeelurenabonnement gratis 1e klas reizen buiten de spits.
ProperChaos schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:27:
Ik kreeg een andere mail, ik mag t/m 31 januari gratis 1e klas zitten buiten de spits. :)
Klopt, dat krijg je als je een maand- of jaarabonnement hebt. Als ze dat nou met de kortingskaart ook gedaan hadden dan had ik dat al een heel ander gebaar gevonden.

Door Tweakers user ricardohuisman, dinsdag 11 januari 2011 19:27

ja of iedereen een dagje korting geven zoals ze vorig jaar hebben gedaan, want erzijn zat vaste reizigers van ns, die geen kortingskaart/abo/ov kaart of wat dan ook hebben.

Door Tweakers user i-chat, dinsdag 11 januari 2011 19:36

ik ben ook niet zo blij met de NS - ik moet bijv vrijdag van dordrecht naar utrecht cs, maar door werkzaamheden moet ik waaschijnlijk ook nog eens via geldermasen kortom KUT.

en waar gewone mensen lekker 40% krijgen, krijg ik helemaal niets (en ik rijs verre van in de spits tussen 11 en 15 uur. waarom kan ik buiten de spits niet ook gewoon 40% korting krijgen
op de momenten dat gewone klanten dat ook krijgen, - op een rijs je van 10 euro ouden zij dan 6 en ik 4,60 betalen, - dan is het voor iedereen die buiten de spits rijst leuk en niet alleen voor die enkele idioot die nu ineens een mogelijkheid ziet om dan maar even 150km verderop een biertje te gaan drinken (in plaats van in de locale kroeg. want zeg nu zelf wat / wie rijst er nu nog na 19uur savonds. feitelijk is het dus alleen om 1x met de trein in het weekend een dag je naar de huishoud-beurs???? of je schoon moeder te gaan brrrr. - bedankt voor die dode mus hoor,

Doe dan gewoon NIETS en steek 't geld in betere service - als je dan toch niets nuttigs kunt verzinnen...

[Reactie gewijzigd op dinsdag 11 januari 2011 19:37]


Door Tweakers user dcm360, dinsdag 11 januari 2011 19:41

Tja, in dit geval is het gras buiten de wei blijkbaar groener.
Overigens is 'De kosten zijn gelijk' misschien een beetje een naef beeld. Wellicht is het wel mogelijk om de mensen met maand- of jaarabonnement in de eerste klas te krijgen maar zijn er zoveel mensen met een voordeelurenabonnement dat dit niet gaat passen (en in dat geval zou ook de hel losbreken: 'Maar ik heb recht op korting!'). Want als je korting gaat geven vind ik wel dat je daar de capaciteit naar moet hebben.

(Geheel terzijde, dit doet me bijna denken aan kassarijen in de supermarkt: "Maar hij krijgt ook snoep!')
i-chat schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:36:
ik ben ook niet zo blij met de NS - ik moet bijv vrijdag van dordrecht naar utrecht cs, maar door werkzaamheden moet ik waaschijnlijk ook nog eens via geldermasen kortom KUT.
Ja, want de werkzaamheden komen door de NS? :?
[lap tekst] - bedankt voor die dode mus hoor,
Oh, ik reis daarentegen vaak genoeg na 19.00. Heerlijk rustig, kunnen makkelijk nog wel mensen bij. Goede reden om dan ook juist korting te gaan geven.
Doe dan gewoon NIETS en steek 't geld in betere service - als je dan toch niets nuttigs kunt verzinnen...
Hee, dat stelde ik ook al voor, gewoon geen korting meer geven :)

[Reactie gewijzigd op dinsdag 11 januari 2011 19:46]


Door Tweakers user EnigmA-X, dinsdag 11 januari 2011 19:52

Ik heb je blogpost gelezen en ben eens op onderzoek uitgegaan.

Als ik op deze site kijk, zie ik alle 'goedmakertjes' van de NS m.b.t. de 'zoutactie'.

Als ik dan jouw blogpost lees, zie ik dat de tekst in jouw mailtje precies hetzelfde is als de tekst op diezelfde pagina van zonet onder het kopje 'voordeelurenabonnementhouders' (3x woordwaarde).

Vervolgens zoek ik op wat een voordeelurenabonnement is:
Alle treinreizen met 40% korting
Ht abonnement voor reizen na 9 uur 's ochtends.

Met een Voordeelurenabonnement het hele jaar 40% korting krijgen op alle treinkaartjes die u koopt voor reizen in de voordeeluren.
De aanbieding die de NS jou doet is niet met 40% korting reizen tijdens de voordeeluren, maar voor 2,50. Als jij 60km van je werk woont, heb je hier dus veel profijt van. Kennelijk reis je dan ook in de voordeeluren, want daar heb je immers die kaart toch voor?

Ofwel jij hebt een andere abonnementsvorm bij de NS en dus het verkeerde mailtje gehad. Ofwel, je bent gewoon iemand die het nodig vindt om ieder gegeven paard in de bek te kijken.

Ik ben automobilist. Ik krijg helemaal niets terug van RWS omdat het strooizout op is. Ik doe er ook iedere dag een stukje langer over en tch mag ik gewoon wegenbelasting betalen, heb ik een auto met energielabel A en probeer ik zo zuinig mogelijk te rijden. Ik werk gewoon tot wat later door. Shit happens.

Tot slot, de naam van de persoon weghalen van een groot bekend bedrijf, maar het bedrijf zelf en de functie vernoemen heeft vrij weinig met privacy te maken imho.

Door Tweakers user bonus, dinsdag 11 januari 2011 20:17

Je hebt weer ongezouten je mening kunnen geven ;) Ook wat waard toch...

Door Tweakers user H!GHGuY, dinsdag 11 januari 2011 20:39

Zoutactie...
Als Belg denk ik dan meteen aan een Nederlander die keihard "Opzouteuh..." roept... :+

Door Tweakers user Airdack, dinsdag 11 januari 2011 20:40

Ik ben het helemaal met je eens, deze actie is heel zwak. Ze hadden beter zoals vorig jaar een weekend gratis reizen kunnen doen ofzo, of een actie voor alle mensen die in spits reizen zodra al hun treinen weer gerepareerd zijn!

Door Tweakers user dcm360, dinsdag 11 januari 2011 21:03

Airdack schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:40:
Ik ben het helemaal met je eens, deze actie is heel zwak. Ze hadden beter zoals vorig jaar een weekend gratis reizen kunnen doen ofzo, of een actie voor alle mensen die in spits reizen zodra al hun treinen weer gerepareerd zijn!
Neemt niet weg dat je daarvoor wel iets moet verzinnen om de drukte in de spits wat af te laten nemen omdat je weinig treinen hebt. Zoals korting geven buiten de spits zodat de drukte in de spits minder wordt. Hoe vervelend het ook is, maar als je nu met tekort aan materieel korting gaat geven of andere promoties gaat doen tijdens de spits, dan pas ben je verkeerd bezig. In theorie zou je ook kaartjes in de spits duurder kunnen maken, maar de reden waarom ze dat niet doen weet je ook wel.

Door Tweakers user Concept8, dinsdag 11 januari 2011 21:54

NMe schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:12:
Met andere woorden: dit is dus een compensatieregeling voor het feit dat anderen korting krijgen, die vervolgens helemaal niet goedkoper uitvalt.
Huh? Je spreekt jezelf tegen. Je zegt in je post dat het je 10,50 per week zou schelen. In de tijd dat de actie loopt kun je dus 31,50 besparen. Daar kun je toch een paar kratten bier van kopen, op kosten van de NS. Boeiend dat je dan wat extra kaartjes moet kopen, zo te horen heb je daar best tijd voor.

Bovendien neem ik aan dat je reiskostenvergoeding krijgt van je werk? Dus ik betwijfel of je er zelf zoveel aan kwijt bent. En het voordeel van deze actie gaat niet naar je werkgever maar naar jou.
NMe schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:07:
...ben ik al klant bij NS. Ik heb een voordeelurenkaart. Ik betaal daar per jaar voor. Vervolgens mag heel Nederland volgens dezelfde voorwaarden reizen die ik heb, voor niks. Sorry hoor, maar daar ben ik boos over. Ik betaal om dezelfde service te krijgen die nu heel Nederland heeft. En dan brengen ze een "actie" om je te compenseren die in de meeste gevallen duurder uitvalt n meer rompslomp met zich meebrengt. Dat vind ik geen manier om met je vaste klanten om te gaan.
Wacht even. Waarom heb je dat voordeelurenabonnement? Niet om de NS een plezier te doen toch? Dat koop je toch omdat het voor jou dan voordeliger is? Dus de NS verdient misschien wel minder aan jou omdat je dit abonnement hebt.
Jouw voordeelurenabonnement geeft je bepaalde voordelen. Die worden je niet afgenomen, sterker nog, ook jij gaat erop vooruit. Hoe kun je nou boos zijn over het feit dat anderen goedkoper of even goedkoop als jij met de trein kunnen? Dat is toch geen nadeel voor jou? Of ben je boos omdat je het de andere mensen niet gunt?

De generalisatie dat het in de meeste gevallen duurder uitvalt raakt kant noch wal. Gebaseerd op je eigen situatie, de mogelijkheid van restitutie bij eventuele vertraging en je aanname dat hele korte afstanden goedkoper zijn dan 2,50 (iedereen die langer dan ongeveer 20 minuten in de trein zit is - ook met korting - duurder uit dan met dit railrunnerkaartje en gaat er dus op vooruit met de actie) trek je meteen de conclusie dat dit de meeste gevallen zijn?
D.oomah schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:08:
De genen die het meest bij de neus worden genomen zijn studenten: Zij krijgen niks geen korting of vergoeding of compensatie, maar mogen wel lekker door de spits reizen omdat ze vast zitten aan collegetijden.
En nee; die chipkaart is voor ons ook niet gratis: die valt onder de prestatiebeurs en moet gewoon terug betaald worden als je je diploma niet haalt, en volgens mij was dat laatst nog 1800 euro per studiejaar.
Dus jij vindt het onredelijk dat de overheid n eis stelt aan de gift van vijf jaar gratis ov (pak 'm beet 9000 euro!), namelijk dat je je studie af moet maken? Kom op zeg.

Ik mag de NS ook niet - heb tijdens mijn studietijd genoeg vertraging en andere onzin gehad - , maar dat gezeik op alles mag ik nog minder, vooral als het onterecht is.

Door Tweakers user dcm360, dinsdag 11 januari 2011 23:00

Overigens, ik geloof dat je met een studenten-OV nu ook in de Fyra mag, aangezien deze nu zonder toeslag is. Daarnaast vraag ik me af hoeveel korting er gegeven kan worden op niets...

Door Tweakers user wizzkizz, dinsdag 11 januari 2011 23:13

Ik kreeg deze mail ook en ben er ook niet zo blij mee. Waarom dan niet? Omdat ik een voordeelurenabonnement heb en deze heb geregistreerd om eerste klasse te rijden. Dat doe ik niet voor niets, ik wil zeker zijn van een zitplaats, het zit beter, je hebt meer ruimte en het is een heel stuk rustiger. Want op sommige tijden/trajecten is het ook na de avondspits nog best wel druk.

Ik kan er dus ook niets mee helaas. Als compensatie-actie werkt het dus niet geweldig en het houdt mij ook niet uit de spits omdat het voor mij niet van toepassing is. Ik was ook wel een beetje teleurgesteld na het lezen van deze e-mail, alleen niet zo erg dat ik de behoefte heb om er een blogpost aan te wijden :P

Door Tweakers user jona, woensdag 12 januari 2011 00:57

Ik heb ook een voordeelurenabonnement en vind deze compensatie ook bijzonder mager. Op het korte stukje wat ik reis is 2,50 zelfs duurder en geen korting! En dit terwijl ik deze maand de kaart voor jan joker heb omdat iedereen met korting kan reizen. Dan had ik liever een maand abonnementsgeld terug gezien.

Door Tweakers user mae-t.net, woensdag 12 januari 2011 01:24

dcm360 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:58:
[...]
Nee, ze willen mensen uit de spits wegtrekken. Vervolgens gaat iedereen in de spits mopperen dat juist zij geen korting krijgen. Raar h...
Correctie, klanten mopperen omdat ze op enig moment binnen of buiten de spits niet het beloofde vervoer krijgen, en krijgen daarom een zoethoudertje dat de financiele schade voor de NS uitermate beperkt houdt. Een sigaar uit eigen doos ook wel genoemd. Doe dan gewoon niets, of een kopje koffie ofzo.

[Reactie gewijzigd op woensdag 12 januari 2011 01:24]


Door Tweakers user mae-t.net, woensdag 12 januari 2011 01:28

EnigmA-X schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:52:
[...]
Tot slot, de naam van de persoon weghalen van een groot bekend bedrijf, maar het bedrijf zelf en de functie vernoemen heeft vrij weinig met privacy te maken imho.
Geheel mee eens, dus het woord privacy is hier trendy onzinnig. Iemand in een publieke functie vind het per definitie niet erg dat iemand zijn naam in dat verband kent. De enige goede motivatie die ik kan bedenken om dan toch die naam weg te halen, is omdat de nadruk op de functie dient te liggen en niet op de naam.

[Reactie gewijzigd op woensdag 12 januari 2011 01:29]


Door Tweakers user Nokian95dude, woensdag 12 januari 2011 01:50

Al moet je 100 kaartjes kopen, je hebt toch voordeel? Je zou wel gek zijn als je dat voordeel niet zou pakken... 2 euro is misschien niet veel maar wel x zoveel dagen he? Dat vergeet je even. Ik zou het wel weten hoor...

Door Tweakers user MAX3400, woensdag 12 januari 2011 11:12

Nokian95dude schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 01:50:
2 euro is misschien niet veel maar wel x zoveel dagen he? Dat vergeet je even. Ik zou het wel weten hoor...
Tot 31 januari? Geen idee hoeveel dagen Dhr. NMe werkt maar ik tel ongeveer 12 werkdagen tot eind januari...

Dus voor 24 Euro tot eind januari en de ergernis/onhandigheid van het kopen van meerdere kaartjes per dag en de onmogelijkheid tot restitutie bij wederom vertraging, zou ik ook zoiets hebben van "Boeiuh, NS"

[Reactie gewijzigd op woensdag 12 januari 2011 11:13]


Door Tweakers user Rowdy.nl, woensdag 12 januari 2011 11:57

Waar ik laatst over bezig was met een maat van mij; als je nu vanuit Eindhoven naar Ruiver wilt, moet je dan met je OV Chipkaart in Venlo eerst door de tunnel naar de hal hollen om uit te checken bij de NS, en vervolgens in te checken bij Veolia?

Door Tweakers user Cio, donderdag 13 januari 2011 13:42

"Omdat ze nu alweer een tweede jaar op rij keihard gefaald hebben met het winterweer"

Zie je iemand al Rijkswaterstaat bashen omdat niet alle wegen bruikbaar waren? Overigens lijkt me het niet de schuld van de NS dat jouw reis niet alleen over hun traject loopt en je daardoor minder korting krijgt en er meer moeite voor moet doen.

De mogelijkheid om gebruik te maken van deze actie middels een al beschikbaar product in de kaartjesautomaat (geen vereiste de ov-chipkaart te gebruiken, thuis iets te printen of bij de balie in de rij te gaan staan) is dan weer mooi, nietwaar?

De NS is naar mijn ervaring de enige organisatie die hun OV chipkaart systeem op orde heeft en je op weg naar de uitgang van een station (op de meeste plekken!) 2x de kans geeft uit te checken, met opvallende poortjes/palen in compleet andere kleur dan de omgeving.

[Reactie gewijzigd op donderdag 13 januari 2011 13:43]


Door Tweakers user analog_, donderdag 13 januari 2011 13:59

Stop eens met kankeren en ga eens de belgen steunen 13% van de treinen komt ere meer dan 6 minuten te laat.

Reactie formulier
(verplicht)
(verplicht, maar wordt niet getoond)
(optioneel)